Program L-S 12-23

 Str. Alba, Nr. 12, Sector 4, Bucuresti

Cum am scapat de insomnie- 5 remedii psihologice

Clinica Psihosucces

Clinica Psihosucces

Psihoterapie pentru tine

Cum am scapat de insomnie, e o poveste lunga.  Ai numarat vreodata oile ca sa adormi?

Eu, da, insa fara succes. Mai  repede am adormit daca stateam cu ochii inchisi si numaram ” aaa-urile” invitatilor din talk shows.  Studiile spun ca daca stai cu ochii inchisi, pur si simplu, cam in 15-30 de minute vei adormi. Asteptarea sa adormi imediat cum pui capul pe perna este nerealista si este semnul epuizarii, nu al unui somn sanatos.

Adevaral este ca ma enerva cumplit faptul ca nu puteam sa adorm.

Asta pana am descoperit o metoda foarte simpla care te ajuta sa dormi ca un motan care toarce langa gura sobei. 

Cauzele insomniei

Insomnia are in spate, de cele mai multe ori gandurile negre de care nu putem scapa. Daca esti o persoana mai anxioasa, vei fi tentata sa despici firul in patru.  Deci, principala cauza a insomniei poate fi personalitatea anxioasa . Aceasta inseamna ca firea ta e setata sa fii mai grijuliu si analitic decat media populatiei. 

In unele situatii, insomnia are in spate o tulburare de anxietate. Verifica aici, daca ai simptome de anxietate

O alta cauza a insomniei poate fi stresul din acea zi.  Uneori problemele ne coplesesc. Tehnicile din acest articol au legatura , mai ales cu aceasta cauza. 
Astazi iti voi dezvalui 5 metode bazate pe atentie, prin care iti vei imbunatati somnul.

Tratament insomnie

Fii atent la obiceiurile tale zilnice

Acorda atentie obiceiurilor zilnice care ar putea avea un impact negativ asupra somnului de noapte. Astfel, te invit sa verifici urmatorul ceck-list :

  1. Nu bea cofeina sau alcool prea aproape de culcare
  2.   Nu consuma alimente picante sau dulci seara
  3. Plimba-te 10 minute descult prin camera ( vei realiza o presopunctura la nivelul talpilor) sau fa o plimbare de 30 de minute afara
  4. Fa o baie in care topesti 2-3 aspirine

Elimina ingrjorarea

Eu am scapat de insomnie cand am eliminat ingrijiorarile. Stiam ca a doua zi ma asteapta ceva dificil si aceste ganduri imi alungau somnul. Poate ca a fost o zi mai dificila si problemele nu s-au rezolvat dupa ce am inchis usa biroului sau calculatorul. In acest caz, am adus cu mine grijile acasa. Am invatat ca daca vreau sa tratez insomnia, este foarte important sa nu iau grijile cu mine in pat.

Cum am scapat de insomnie-un remediu natural psihologic

Cu 2-3 ore inainte de momentul de culcare, de preferat cat mai devreme, fa o lista cu problemele care te ingrijoreaza. Imparte pagina in doua si in stanga scrie problemele, iar in dreapta solutiile. Gaseste solutii de tip ” pasi marunti”.
Ideea este ca odata ce le-ai scris pe o hartie, creierul e tentat sa considere asta un lucru linistitor, ca si cum ti le-ai scos din cap, le-ai externalizat. Chiar daca nu esti multumit de solutie si maine mai este o zi!

Practica non-reactivitatea

Ceea ce probabil nu realizezi este că problema nu este faptul că nu putem adormi. Problema este cum reacționăm la a nu adormi.
Te gandesti ca maine ai o zi grea, ca e ingrozitor ca nu poti sa adormi si tot asa.
Un remediu pentru insomnie consta in a deveni mai putin reactiv la a nu dormi, a nu lasa starea de vigilenta sa ne afecteze prea tare.

Cum înveti să fii mai puțin reactiv atunci când stai întins în pat noaptea și vrei cu disperare să dormi?
Ca orice altceva, este nevoie de practică.
Cu cât practici mai mult non-reactivitatea în viața de zi cu zi, cu atat iti va fi mai usor sa o aplici si noaptea. Acesta este motivul pentru care este ideal sa meditezi in fiecare dimineata, 10 minute la trezire.

Meditatia non-reactiva- un remediu imbatabil pentru insomnie

Iata cum trebuie sa procedezi:

Vreau sa te gandesti la ziua de ieri de la trezire pana la culcare si sa-ti imaginezi ca esti un cameraman.
Transforma momentele de ieri in secvente de film si deruleaza-le, secventa cu secventa. Ramai calm si non-reactiv.  Ceea ce s-a intamplat ieri nu este nici bine nici rau, nici urat, nici frumos. Derulezi intamplarile fara sa le evaluezi calitativ sau critic.

Daca ajungi la o intamplare neplacuta, pur si simplu schimba-i luminozitatea si marimea, transform-o intr-o imagine foarte mica si apoi, treci mai depart
e.

Iti recomand sa practici meditatia non-reactiva in fiecare zi. 

Spor la treaba si sa ai un somn odihnitor!

Ia legatura cu noi

Articole recente

Simptome anxietate, un ghid practic pentru pacienti

Un ghid practic pentru pacienti in care gasesti informatii complete despre simptome anxietate, principalele tulburari de anxietate, cum stii ca ai un atac de panica, test online pentru determinarea atacului de panica, fobiei sociale si fobiei specifice, un program de psihoterapie in 5 pasi pe care sa-l folosesti cand ai o criza de panica.

Citeste articolul »
femeie cu frica

Ce este frica?

Frica este una dintre emotiile de baza cu care ne nastem.  Nou-nascutul are o frica de zgomote si de miscari bruste. Frica de moarte,  de

Citeste articolul »
Call Now Button