Program L-S 12-23

 Str. Alba, Nr. 12, Sector 4, Bucuresti

Metode de relaxare pentru anxietate

Clinica Psihosucces

Clinica Psihosucces

Psihoterapie pentru tine

metode de relaxare pentru anxietateExista cateva metode de relaxare pentru anxietate foarte simple.

In acest articol vom analiza:

  • ce este anxietatea
  • reglarea respiratiei
  • rolul prietenilor
  • sport
  • relaxare
  • controlul gandurilor negative

Numai cine nu a experimentat anxietatea, nu stie ce este aceasta,. Cei care sufera de aceasta afectiune pot confirma impactul negativ resimtit atat in plan individual, cat si in cel social. A trai cu anxietate este echivalent cu a trai in suferinta. O suferinta aparte, cu o simptomatologie pe masura. Verifica daca suferi de o forma de anxietate Test fobie sociala

Din fericire, cum la orice betesug exista si un remediu, va prezentam in continuare 5 metode de relaxare pentru anxietate. Ele va vor permite sa va diminuati anxietatea  pana ajungeti la un cabinet psihologic.

Atentie! Cele 5 strategii de relaxare, prezentate mai jos, sunt doar primul pas spre vindecare.

1. Regleaza-ti respiratia

Cei mai multi dintre noi, barbati ori femei, cu atat mai mult cei care sufera de anxietate, respira incorect, contribuind la cresterea aceasteia. Deseori, anxiosii se surprind respirand accelerat, amplificandu-si starea negativa in care se gasesc. Este ca si cum ar pune paie peste foc incercand sa-l stinga! In acest caz, solutia o reprezinta reglarea respiratiei cu ajutorul catorva tehnici respiratorii deloc complicate.

Metoda de relaxare in anxietate prin calmarea respiratiei

  •  Respirati controlat, lent, mai putin adanc, pe tot parcursul acestui exercitiu
  • Respirati pe nas constant și ușor timp de aproximativ 5 -7 secunde.
  • Tineti-va respiratia timp de 3-4 secunde.
  • Expirati incet si usor cu buzele incretite ca și cum ati fluiera, timp de aproximativ 7 – 9 secunde.

Se repeta acest exercitiu de zece pana la douazeci de ori. Aceasta metoda de relaxare in anxietate, va ajuta corpul sa nu intre in  hiperventilatie.  Calmarea respiratiei va echilibra continutul de  CO2 din corpul dvs care creeaza multe dintre cele mai grave simptome de anxietate.

2. Discuta cu un prieten

A discuta este un mod de a te detasa si relaxa rapid. In momentul cand va simtiti anxios, vorbiti cu un prieten. De preferabil un prieten bun, rabdator, care sa va asculte in liniste, fara sa va intrerupa. Cineva de incredere. Trucul consta in a va focusa (pe moment) pe altceva decat pe simptomele anxietatii . Daca nu aveti un asemenea prieten, echipa noastra va sta la dispozitie.

3. Fa sport!

Exercitiile fizice constituie o modalitate excelenta de a relaxare cand simti anxietate. Poti  sa mergi la un club sportiv, sa alergi prin parc ori pe banda electrica din sufragerie, sa faci flotari, genoflexiuni sau sarituri. Important este sa faci exercitii fizice! De ce? Pentru ca:

Exercitiile fizice ard hormonii de stres care creeaza simptome de anxietate.

Exercițiile fizice obosesc muschii, reducand excesul de energie si tensiunea

Sportul ajuta corpul sa elibereze endorfine, care imbunatatesc starea de spirit, relaxeaza. ·

Miscarea imbunatateste respiratia.

Exercitiile fizice sunt un mod sanatos de a-ti distrage atentia de la simptomele anxietatii.

4. Relaxare pentru anxietate prin muzica

Daca nu poti sa faci exercitii fizice, atunci  incearca sa te relaxezi. Asculta o muzica buna, in surdina, ceva care sa te duca cu gandul la zilele tale bune, cand nu aveai nici o grija. Trebuie sa alegi acele cantece care sa reprezinte felul in care vrei sa te simtiti.

Nu alege orice fel de muzica, ci muzica cu mesaje pozitive si relaxante. Fa o baie calda, eventual la lumina unor lumanari. Toarna in apa esente relaxante. Exista atatea lucruri care te pot relaxa atunci cand simti ca devi anxios!

5.  Invata sa-ti controlezi gandirea anxioasa!

De multe ori aveti atacuri de anxietate, pentru că mintea dvs are tendinta de a „spirala” in ganduri negative – adesea fara controlul dvs. Uneori, puteti controla anxietatea invatand sa respingeti gandurile care va provoaca nelinisti. Pentru multi dintre dvs ,acest lucru este mai usor de zis decat de facut. Dar, există mai multe strategii diferite pe care le puteți încerca, care pot fi eficiente. Acestea includ:

Lista cu intrebari de verificare

Cand va simtiti cuprinsi de anxietate, faceti o lista cu intrebari la care sa va raspundeti dvs insiva in legatura cu acesta stare anxioasa. Cu cat lista va fi mai lunga, cu atat mai mult veti descoperi ca gandurile dvs devin mai realiste. Intrebarile pe care le puteti utiliza ar putea fi, de expemplu:

  • – Exista un motiv pentru a crede ca ceva este in neregula?
  • – Ce dovezi exista ca ceva este in neregula?
  • – De ce dau acestei situatii asemenea proportii?

Afirmatii

Afirmatiile nu functioneaza chiar la toata lumea, dar cei care le folosesc le-au gasit a fi benefice. Afirmatiile sunt fraze pe care le spui pentru a te face sa te simti mai bine. Cuvintele pozitive au un efect relaxant asupra anxietatii. Acestea includ:

Sunt bine. Aceasta este doar anxietate si voi trece peste ea!

Am o viata minunata si astept cu nerabdare ziua de maine!

Anxietatea mea nu ma va controla!

Desi importante, aceste 5 strategii de relaxare pentru anxietate, nu pot inlocui interventia psihologului.

Psiholog, psihoterapeut, Alex Oros

Ia legatura cu noi

Articole recente

Simptome anxietate, un ghid practic pentru pacienti

Un ghid practic pentru pacienti in care gasesti informatii complete despre simptome anxietate, principalele tulburari de anxietate, cum stii ca ai un atac de panica, test online pentru determinarea atacului de panica, fobiei sociale si fobiei specifice, un program de psihoterapie in 5 pasi pe care sa-l folosesti cand ai o criza de panica.

Citeste articolul »

Ce este frica?

Frica este una dintre emotiile de baza cu care ne nastem.  Nou-nascutul are o frica de zgomote si de miscari bruste. Frica de moarte,  de

Citeste articolul »
bool(false)