10 secrete terifiante despre curele de slabire

10 secrete terifiante despre curele de slabire

 

 

10 secrete terifiante despre curele de slabire

De ce te reingrasi sau cum poti sa mori datorita dietei

 

Iti voi spune 10 secrete despre diete care te vor soca:

1.Un lucru inspaimantator, despre care nimeni nu vorbeste este ca exista riscul sa mori in timpul unei cure de slabire. Poate te-ai intrebat uneori, ce se intampla cu grasimea cand slabesti? Daca pierzi 20 kg, inseamna sa trimiti in sangele tau echivalentul a 80 de pachete de unt. In fiecare zi, aceste lipide ( grasimi)  iti incarca vasele ca si cum ai fi mancat o supa cu ulei in fiecare seara. Deci, daca slabim 100 grame pe zi, aceasta ar echivala cu adaugarea a 100 de grame de grasimi de origine animala in ratia noastra zilnica.  Asa se explica de ce unele persoane fac infarct sau AVC in timpul curelor de slabire. Grasimea eliminata poate sa  blocheze areterele inimii sau un vas din creier.

2. Toate regimurile, mai ales daca sunt pe termen foarte scurt, deregleza definitiv parametrii foamei si mecanismele de stocare. Altfel spus, efectul yo-yo ( reingrasarea) este puternic. 30% dintre persoane revin la greutatea initiala si foarte adesea o depasesc la sfarsitul primului an, 70% dintre persoane in 3 ani, 95% dintre persoane in 5 ani. Studiile arata ca “hormonul foamei” este cu 20% mai mare la cei care s-au reingrasat dupa o dieta. Deci, dupa o dieta esuata esti mai hamesit.

3. Ceea ce nu ti-se spune cand tii o cura de slabire este ca daca vrei sa ramai slab trebuie sa mananci toata viata cu mai putin de 400 de calorii decat necesarul zilnic si sa faci mult sport. Asta inseamna ca daca necesarul  zilnic al unei persoane cu greutate normala este de 2000 de calorii, persoana care a avut o greutate normala toata viata va putea manca 2000 calorii,  persoana care a ajuns la greutatea normala prin slabire, doar 1600 de calorii. Orice incetinire a ritmului de miscare si revenire la vechile obiceiuri alimentare va fi insotita de o noua crestere in greutate.

4. Frumusetile de la televizor ( manechine, actrite etc) nu au un job ca al tau. Slujba lor este sa  isi petreaca un sfert din timp in salile de sport cu antrenorul personal, un sfert pozand in fata unui fotograf care stie sa retuseze imaginile si un sfert cu chirurgul estetician. Deci, ele nu reprezinta un model, ci o iluzie.

5. Un usor surplus de greutate, nu este daunator sanatatii, asa cum incearca sa te convinga multi “experti”. Un studiu aparut pe 2 ianuarie 2013 confirma ca un pic de grasime pe fese si pe burta cu un IMC intre 25-30, este benefic, iar pacientii cu un mic surplus de greutate mor mai tarziu decat persoanele slabe (Heymsfield S.B.,  Cefalu W.T.,  “Does body mass index adequately convey a patient`s mortality risk?”, JAMA, 2 ianuarie, 2013)

6. Stiati ca regimurile rapide creaza “sindromul burtii mari”? In momentul in care slabesti mult intr-un timp scurt, ficatul nu poate sa gestioneze excesul de grasimi din sange. In aceasta situatie, el retrimite grasimile in zonele care nu sunt controlate de leptina, adica la grasimile abdominale. Daca grasimile sunt foarte poluate si imposibil de eliminat, vor fi stocate in ficat, rezultand “ficatul gras”.

7. Un alt efect al eliminarii rapide a surplusului de kilograme este  deshidratarea si pierderea masei musculare. Primele 3-4 kg pe care le pierdem reprezinta masa musculara si apa.  Din pacate, fibrele musculare se refac foarte greu, doar daca ne antrenam zilnic, vreme de ani de zile.

8. Regimurile de slabit produc o dereglare a tiroidei si o scadere a imunitatii. Daca exista mai putine proteine disponibile, vor fi fabricati mai putini hormoni. Consecinta va fi o tiroida lenta si obosita care va favoriza stocarea grasimilor. Mucoasa intestinala va fi si ea afectata cand un regim este strict sau dezechilibrat si sistemul imunitar se va deregla.

9. Copiii sunt predispusi la ingrasare in trei perioade critice: 3 luni, 3 ani si adolescenta. In cazul copilului, nu ar trebui sa se puna nicioadata problema regimului. In afara unor boli metabolice rare, obezitatea la copii este legata de trei factori: mancare nesanatoasa, lipsa miscarii si dereglari ale foamei pe fond emotional. Parintii trebuie sa previna ingrasarea copilului. Tinerii care au un mic surplus de greutate de cateva kilograme  nu trebuie sa inceapa un regim, deoarece dietele sunt masinarii de ingrasate.

10. In cazul in care activitatea fizica este intensa, nevoile medii cotidiene pentru o femeie sunt de 2000 kcal pe zi. Daca incepem o dieta restrictiva cu 1000 calorii pe zi, organismul va trebui sa gaseasca in alta parte celelalte 1000 kcal necesare. El nu va cauta 110 grame de grasime cum ne-am astepta ( 1 gram de grasime inseamna 9 kcal, deci 110 g de lipide furnizeaza aproximativ 1000 kcal). Din pacate, organismul va intra in stand by, plasandu-se in economie de energie. Efectul va fi dereglarea termoreglarii  ( ni se face frig) si a tonusului muscular ( oboseala, moliciune in picioare). Corpul incepe sa functioneze cu 1800 sau chiar 1500 kcal si nu va cauta decat 50 de grame de grasimi, din care jumatate  se vor “plimba” prin sangele nostru, iar restul vor fi transformate in energie. Rezultat: o posibila pierdere in greutate cam de 25 de grame, oboseala si frig. La scurt timp, ne putem ingrasa cu mai putin de 1200 kcal pe zi, deoarece organismul nostru a devenit definitiv econom.

Ceea ce trebuie sa retii este ca orice dieta este o masinarie de reingrasare, iar cu cat dieta este mai restrictiva, cu atat efectele secundare nocive, sunt mai mari.  In loc sa-ti propui o slabire rapida trebuie sa-ti remodelezi creierul, ca sa-i folosesti capacitatea de a  echilibra totul: hormoni, foame, pofte si obisnuinte.

Ca bonus, iti ofer un exercitiu pentru a-ti antrena creierul
ca sa slabesti intr-un mod inteligent.

 

Intra pe acest link pentru a descoperi ce trebuie
sa faci ca sa ai un supercreier.

1Comment
  • Dedicated servers
    Posted at 10:18h, 17 June Reply

    Cea mai frecventa eroare pe care o facem atunci cand ne hotaram sa slabim este aceea de a cauta pe internet un program nutritional despre care credem ca ni se potriveste sau urmam dietele prietenilor care la ei au functionat. In timp, organismul dezvolta un fel de rezistenta impotriva curelor de slabire si ne va fi mult mai greu sa pierdem in greutate.

Post A Comment